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スマートバンテージでの口座維持手数料が掛からない預金高は? 

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お世話になります。

現在、スマートバンテージ口座を持っております。
現行のパーソナルインテグレーテッドでは、手数料の掛からない口座維持には預金平均残高(TRB)
5,000HKDが必要とありますが、スマートバンテージも同様でしょうか。
以前は10,000HKD必要だったかと思うのですが。

よろしくお願いいたします。

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お問い合わせありがとうございます。

旧スマートバンテージの場合でも現在は口座維持手数料は5,000HKDになっております。

それではよろしくお願いいたします。

■かんたんHSBC
https://www.kantan-hsbc.com
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▼口座リスクチェック▼
 口座利用状況の自己診断にご活用ください
 https://www.kantan-hsbc.com/diag/app.html
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マイナンバーの登録を済ませたい。。。 

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お世話になっております。

マイナンバーを登録するため、HSBCのインターネットバンキングにログオンしusernameを入力したところ、「For your security you have been locked out of Internet Banking due to too many failed log on attempts. Please select Reset security details.」と表示されました。

リセットの手続きをしようとすると、「Simply enter your new security details and then call us straight away to complete this reset process. Please have your phone banking PIN ready before you call.」と表示されますが、phone banking PINを失念しています。

またセキュリティデバイスもロックしているため、手詰まりとなっています。

インターネットバンキングのログインができる状態にするには、どのような手続きが必要かご教示いただけますと幸いです。

お忙しいところ恐れ入りますが、よろしくお願いいたします。

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お問い合わせありがとうございます。

セキュリティデバイスがロックした状態で、インターネットバンキングもロックされてしまった場合は
香港へのホットラインで直接解除依頼するか、インターネットバンキングの初期化で再登録で対応する必要がございます。

または香港へ渡航して窓口手続きとなります。

それではよろしくお願いいたします。

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HKD Statement Savingsとは普通預金口座ですか? 

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HKD Statement Savingsとは普通預金口座(Savings)とはまた別の口座になるのでしょうか?
インターネットバンキングでこちらの口座に残金があり、ネットで調べてもいまいちわからず。
どのような口座になるのでしょうか?
普通預金口座に現金を移動することはできるのでしょうか?

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お問合わせありがとうございます。

HKD Statement Savingsは香港ドルの単独口座ですので、他の通貨の口座と連結していません。
口座のご利用状況が分かりかねますが、HKD Statement Savings自体は普通預金口座です。
しかしスマートバンテージやアドンバス、プレミアのような統合口座ではないのでご利用出来るサービスが異なる場合もございます。

それではよろしくお願いいたします。

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HSBC口座維持に関しての質問。。。 

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先日香港に行く機会があり、以前から持っているHSBCの口座に入金してきました。
少なくとも1年間以内に口座残高を「増やす」ことをしなければ口座が凍結されると同行していただいた現地の方に聞きました。
『出金』だけではだめなのでしょうか?
やはり以前よりも口座管理が厳しくなっているような気がしました。
また口座に入金して数日後にHSBCから以下のようなメールが来ました。
何か対応する必要がありますか?
よろしくお願いします。

Establishing Tax Residency
Establish your Tax Residency through CRS Self-Certification
About CRS
Thank you for banking with us.
Governments worldwide are introducing a new information reporting requirement called Common Reporting Standard (“CRS”).
CRS and your tax residency
Under Hong Kong’s legislation1 on CRS, we are required to determine your tax residency2 and provide your account information3 to the Inland Revenue Department if you are a tax resident outside Hong Kong and of a reportable jurisdiction4.
How you can help
To comply with the legislation, we need your assistance in providing and confirming to us your tax residency details. This process is called self-certification. You can do so by using one of the following submission methods, if applicable:
1 Complete the process online
You can log on to Personal Internet Banking to access and complete the Individual Tax Residency Self-Certification online through “My Tax Residency Details” under "My Banking".
1 Submit the form
Download the Individual Tax Residency Self-Certification Form from our CRS website. Once completed please submit it by post5.
Please complete your self-certification on or before 15 OCT 2018. Completing your self-certification on time helps ensure our CRS reporting is based on accurate and up-to-date information. Without it, we will rely on the information in our records to determine your tax residency.
Remarks:
If you have multiple relationships with us, you may be approached by different parts of the HSBC Group. Your response to all our requests help us serve your better and capture your information accurately, and we are grateful for your assistance and support in providing this information.
Please visit our CRS website www.crs.hsbc.com/en/rbwm/hongkong for details. If you have questions on your tax residency status, please visit the website of the Organisation for Economic Co-operation and Development (“OECD”). If you need tax advice, please speak to your tax advisor.
hank you for your support and cooperation.
Notes:
The “2016 Inland Revenue (Amendment) (No.3) Ordinance”, which commenced operation on 30 June 2016, and any subsequent legislative amendments.
Your tax residency is the country/territory where you are a resident for tax purposes (usually where you are liable to pay income taxes)
The information may include, but is not limited to, the account balance and the total amount of interest paid to the account.
The list of reportable jurisdictions and the list of jurisdictions that have signed AEOI agreements with Hong Kong may be updated from time to time. Customers may refer to the IRD website http://www.ird.gov.hk/eng/tax/aeoi/rpt_jur.htm for the latest information.
Post to the following address: HSBC PO Box 74523 Kowloon Central Post Office Hong Kong
Ref: Y8-B1-RACL18-EDM1
Please do not reply to this email. Should you wish to contact us, please send an email to csv@hsbc.com.hk and we will get back to you. Note: It is important that you do not provide your account or credit card number, or disclose any confidential information or banking instructions in your email.
We maintain strict security standards and procedures to prevent unauthorised access to information about you. We will never contact you by email or otherwise and ask you to validate personal information such as your user ID, password or account numbers. If you receive such a request, please call 2233 3000.
This e-mail is confidential. It may also be legally privileged. If you are not the addressee you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify HSBC immediately by calling the above respective hotline.
Internet communications cannot be guaranteed to be timely, secure, error or virus-free. The sender does not accept liability for any errors or omissions.
Privacy and SecurityTerms of UseHyperlink Policy
© Copyright. The Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited 2018. All rights reserved.

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お問い合わせありがとうございます。

口座維持に関しまして我々の認識では現在も「引き出し」が必要であり、「入金」は資金移動として銀行がカウントしていないという状態です。
ただおっしゃる通りHSBCは海外利用者の利用取締をますます厳しくしておりますので状況変化があった場合は申し訳ありません。

取引後のメールではこちらは納税情報の届出をするようにとの注意喚起の案内です。
インターネットバンキングからも届出は可能ですのでインターネットバンキングからご登録ください。

それではよろしくお願いいたします。

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HSBCから口座維持の件で連絡がありました。。。 

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以下内容の封書が、HSBCより届きましたので、UFJで口座から引き出しをしたところ、出金はできました。
これでアクティブになったということで問題ないのでしょうか?
また、口座を開設した時に最低残高が日本円で7万円入れておけばいいと聞きましたが、これはそれぞれ違うのでしょうか?
口座維持管理手数料なるものは引かれていない様ですが、全員が対象ではないのでしょうか?
ご教示よろしくお願いいたします。

We note our records that your above-mentioned account will have shown no withdrawal activity for a period of 24 months by 29/05/2018.

In order to ensure authorized use of your account, your next withdrawal or transfer of funds from your account after this date can only be performed in person at one of our branches.
Please note that, in the event of this account remaining inactive, any credit facility will be suspended.

Please call 2233 3000 as soon as possible if you wish to make alternate arrangements.

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お問い合わせありがとうございます。

口座の利用が24ヶ月無い場合、口座は凍結されて使用出来なくなります。
口座からの”出金”があれば利用として認証されるので、今回ATM引き出しをさたのであれば問題ございません。

口座維持手数料に関しましては下記ページにて詳細ご案内しておりますので、ぜひそちらもご覧いただけますでしょうか。

https://www.kantan-hsbc.com/proce1.html


それではよろしくお願いいたします。


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